Mindon ruokalista #2

Lisätty: 12.01.2014 | Käyttäjältä: | 0 kommenttia
Kategoria : Yleinen

Tällä viikolla Mindon ruokalistalla on paljon kotimaisia talven kasviksia, vähän raakaruokaa, leipomuksia, tofua ja herkullinen sunnuntai-brunssi.

MINDON RUOKALISTA ON

  • Kauden kasviksia painottava. Vain Satokausikalenterin suosittelemia kauden kasviksia.
  • Monipuolinen. Joka aterialla proteiinia, hyviä hiilareita ja rasvaa.
  • Vähäsokerinen.
  • Ekologinen ja vastuullinen.
  • Sekä ehdottoman hyvänmakuinen ja nautinnollinen!

Reseptit on valittu myös lounaseväitä silmällä pitäen. Päivän reseptiä kannattaa valmistaa kerralla niin paljon, että saat siitä kätevästi myös seuraavan päivän lounaan tai ruokaa talteen pakkaseen.

VIIKON 13.-19.1. RUOKALISTA

Aamupalat

Välipalat

  • Appelsiini on tammikuun mehukkain hedelmä. Kotimainen omena kellarista on vieläkin parempi vaihtoehto!
  • Soija- tai kaurajogurtti. Mausta pakastemarjoilla, jos et syö hedelmää.

Maanantai 13.1.

  • Maanantai-iltana valmistuu nopsasti tofu-limonello
  • Laita tattarit itämään tiistain reseptiä varten (tai keitä vasta huomenna couscousta, kvinoaa tai bulguria)

Tiistai 14.1.

Keskiviikko 15.1.

Torstai 16.1.

  • Torstaina ei ole pakko syödä hernekeittoa. Kokeile papukeittoa nokkosilla! Voit ostaa kuivattua nokkosta kaupasta.

Perjantai 17.1.

  • Itämaisesti maustetuissa juurespihveissä hyödynnät helposti talven parhaita kasviksia.

Lauantai 18.1.

Sunnuntai 19.1.

Facebook kommentit

Lähetä kommentti sivuille