Mindon ruokalista #1

Lisätty: 05.01.2014 | Käyttäjältä: | 0 kommenttia
Kategoria : kausiruoka reseptit

Hyvien ja pyhien lupausten tammikuu. Mehudieetin ja kahden kuntosalilla käynnin sijaan vuonna 2014 kannattaa keskittyä hyvään ruokaan. Mindon ruokalista tarjoilee hyvänmakuiset, eettiset ja ekologiset ateriasuunnitelmat koko viikoksi ja vuodeksi.

Mindon ruokalista on

  • Kauden kasviksia painottava. Vain Satokausikalenterin suosittelemia kauden kasviksia.
  • Monipuolinen. Joka aterialla proteiinia, hyviä hiilareita ja rasvaa.
  • Vähäsokerinen.
  • Ekologinen ja vastuullinen.
  • Sekä ehdottoman hyvänmakuinen ja nautinnollinen!

Reseptit on valittu myös lounaseväitä silmällä pitäen. Päivän reseptiä kannattaa valmistaa kerralla niin paljon, että saat siitä kätevästi myös seuraavan päivän lounaan tai ruokaa talteen pakkaseen.

Viikon 6.-12.1. ruokalista

Aamupalat

  • Puolikkaan sitruunan/limen mehu lämpimään veteen puristettuna ennen aamiaista
  • Kaurapuuro ja pakastemarjoja tai kaura-banaanismoothie
  • Kuppi valkoista tai vihreää teetä

Välipalat

  • Omena kuorineen, greippi tai appelsiini.
  • Kourallinen saksanpähkinöitä
  • Kuppi valkoista tai vihreää teetä

Maanantai 6.1.

  • Kotimaiset muikut tai muu WWF:n Kalaoppaan suosittelema kala. Paista voissa pannulla, mausta suolalla ja mustapippurilla!
  • Perunamuusi. Tee kuuden ison perunan verran ylimääräistä, sillä tarvitset muusia myös tiistain ruokaan ja keskiviikon rieskoihin.
  • Rucola-pinaattisalaatti ja vinegrette

Tiistai 7.1.

  • Itämainen paistos eli oriental pie. Heitä sekaan myös maanantailta jääneet pinaatinlehdet!
  • Kaveriksi lautaselle rucolaa, tomaattia, vuohenjuustoa, siemensekoitusta, oliiviöljyä ja balsamicoa

Keskiviikko 8.1.

Torstai 9.1.

  • Välimerellisen mausteinen tofu-perunalaatikko
  • Vegaanin horiatiki: kurkkua, tomaattia, punasipulia, oliiveja, viinietikka, oliiviöljy, oregano, basilika, suola, mustapippuri

Perjantai 10.1.

Lauantai 11.1.

Sunnuntai 12.1.

Facebook kommentit

Lähetä kommentti sivuille